Általános Szerződési Feltételek

Ételeinket frissen készítjük és házhoz is szállítjuk!

1.          Általános információk

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban ÁSZF) határozzák meg a Vasasért Egyesület (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató weboldalán, a retrokonyha.hu weboldalon keresztül ételszállítási szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfelek (a továbbiakban: Megrendelő) jogait és kötelezettségeit.

A „Kobeko Retro Konyha” szolgáltatás oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével  Ön elfogadja a Vasasért Egyesület mint a szolgáltatást nyújtó, termékeinek előállítását és forgalmazását végző gazdasági társaság által meghatározott szerződési feltételeket és adatkezelési elveket.

1.1. Szolgáltató

Vasasért Egyesület

Adószám: 18305434-1-02

számlaszám: 10402427-50526983-74511008

cím: 7691 Pécs-Somogy, Búzakalász utca 47.

e-mail: konyha@kobeko.hu

telefonszám:  +36 30 148 8304

1.2. Ügyfélszolgálat

A Szolgáltató Ügyfélszolgálatot működtet, melynek elérhetőségei az alábbiak:

telefonszám:

+3630/148-8304

+3630/183-5730

+3672/337-838

e-mail: konyha@kobeko.hu

számlaszám: 10402427-50526983-74511008

cím: 7691 Pécs-Somogy, Búzakalász utca 47

Az Ügyfélszolgálati munkatársak munkanapokon 8-16 óra között érhetőek el a fenti elérhetőségeken, ahol rendelését és lemondását telefonon, ill. e-mailben adhatja le. Megrendelését és lemondását az étel kiszállítását megelőző munkanapon 13 óráig tudja leadni.

2.          Regisztráció, adatkezelés

Az adatkezelés részletes szabályait az adatkezelési szabályzat tartalmazza.

A honlapon található, étlapon szereplő, illetve webáruházban forgalmazott termékek közül tetszése szerint választhat. A rendeléshez regisztráció szükséges.

Ha Ön először jár a honlapon és még nem regisztrált, kérjük, töltse ki az űrlapot, ügyelve az adatok helyességére (cím megadásánál az adott szállítási címet pontosan adja meg), majd a Kész gombra kattintva küldje el regisztrációját. A regisztrációt meg kell erősítenie az általunk küldött e-mail alapján. Az esetleges rossz vagy hiányos szállítási cím miatti kellemetlenségek elkerülése érdekében irányítószámát, házszámát és telefonszámát többször ellenőrizze. Hibás adatok esetén a szolgáltatás nem teljesíthető. A Szolgáltatót az ügyfél által tévesen és /vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, és egyéb problémáért semminemű felelősség nem terheli.

A regisztrációhoz jelszó is szükséges.

A regisztrációhoz csak az ügylet lebonyolításához legszükségesebb személyes adatok megadása kötelező (név, kapcsolattartó neve, e-mail cím, telefonszám, szállítási-számlázási cím). Az adatokat a „Kobeko Retro Konyha” szolgáltatást biztosító Vasasért Egyesület kizárólag az ügylet lebonyolítása, a szállítás és a megrendelés ellenértékének megfizetése, és ennek kapcsán a kapcsolattartás érdekében, valamint a megrendelés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében használja fel, illetve tárolja, azokat jogosulatlan harmadik személyeknek, az Ön előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül nem adja ki. Az adatkezelés jogalapja a 2011. évi CXII. törvény 5. § (1) bekezdés a) pontja értelmében a felhasználó önkéntes hozzájárulása.

A regisztrációt követően, a továbbiakban e-mail címével és jelszavával tud belépni a rendszerbe, és a megadott adatokat is itt módosíthatja. A honlapra történő bejelentkezéskor igénybe vett jelszó átadásából, valamint illetéktelen személy általi felhasználásából eredő károkért a felelősség kizárólag a jelszó tulajdonosát terheli!

A hírlevélre történő fel- és leiratkozás teljes mértékben önkéntes.

A regisztráció során megadott adatok kezeléséről való részletes tájékoztatást az konyha@kobeko.hu e-mail címen lehet kérni, továbbá az ügyfél bármikor törölheti regisztrációját és a hozzá tartozó adatokat. A Szolgáltató kötelezi magát arra, hogy „az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról” szóló 2011. évi CXII. törvény, valamint az adatkezelésre vonatkozó egyéb hatályos jogszabályok rendelkezéseit megtartja, és azoknak megfelelően kezeli a felhasználók által megadott adatokat. A regisztrációkor Ön ezen Általános Szerződési Feltételek megismerésével és elfogadásával kijelenti, hogy jelen ÁSZF feltételeit megismerte és elfogadta, adatszolgáltatása önkéntes, egyúttal hozzájárul adatainak a fentiek szerinti, valamint a „Kobeko Retro Konyha” szolgáltatás adatvédelmi és kezelési szabályzatában részletezett feltételek melletti kezeléséhez.

A Szolgáltató a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságánál az adatvédelmi nyilvántartásba bejelentkezett.

A Szolgáltató részére tárhelyet biztosító gazdasági társaság:

…..

  1. A megrendelés folyamata, fizetési, szállítási tudnivalók

3.1. A megrendelés folyamata és a fizetés

3.1.1. A „Kobeko Retro Konyha” honlapon történő rendelés

Az Vasasért Egyesület által működtetett retrokonyha.hu honlapon történő vásárlásra elektronikus úton és telefonos megrendelés alapján van lehetőség.

A Megrendelő a megrendelésének leadásával elfogadja jelen szerződésben foglaltakat. Az online rendelés csak az retrokonyha.hu honlap regisztrált felhasználói számára elérhető.

Előzetes regisztráció

Az online rendelés csak regisztrált vendégeink számára elérhető. Az űrlap kitöltésénél kérjük, ügyeljen arra, hogy azt a címet adja meg, ahová szeretné, hogy a megrendelt ételt kiszállítsák. A regisztráció Az adatok küldése gombra kattintva valósul meg. Ezután az oldalon a Belépés mezőben a regisztrációkor megadott felhasználónévvel és jelszóval lehet belépni.

Étel kiválasztása és kosárba helyezése

Az étel neve melletti kosárra kattintva rendelheti meg a kiválasztott ételt. Az oldal tetején folyamatosan ellenőrizheti kosara aktuális tartalmát és a fizetendő összeget. A kosár tartalmazni fogja az összes eddig belehelyezett terméket.

A kosárba egymás után több ételt is beletehetünk, ilyenkor azok egymás alatt, listaszerűen jelennek meg.

Kosár tartalmának törlése

A kosárban szereplő tételt az étel neve melletti  szemeteskosár ikonra kattintva egyenként törölhetjük.

Étel megrendelése

Ha már minden ételt kiválasztottunk, amit szeretnénk megrendelni, akkor ellenőrizzük, hogy a Rendelési cím kiválasztásánál a helyes kiszállítási cím szerepel-e. Ha másik címre szeretnénk kiszállíttatni megrendelésünket, akkor az oldal tetején a Felhasználói adatok módosítására kattintva lehet módosítani a kiszállítási címet. A Számlázás menüpont alatt meg lehet adni, kérünk-e áfás számlát, és amennyiben igen, akkor az oldal tetején a Felhasználói adatok módosítására kattintva lehet megadni a számlázási adatokat.

A kosár tartalma, a rendelési cím kiválasztása és a számlázás alatt választhatjuk ki a fizetés módját.

Teljesítési és szállítási feltételek és árak

Házhozszállítás jelenleg:

  • Pécs-Somogy és Pécs belterületén ingyenes

Rendelni a következő napra, minden nap délután 2 óráig van lehetőség, vagy előre egy teljes hétre.

EXTRA menü rendeléseteket minden nap 9 óráig várjuk.

A megrendelt ételeket a lehető leggyorsabban kiszállítjuk a megadott címre.

Tájékoztatás a fizetési módokról

Kiszállítás esetén többféle fizetési mód közül választhatunk. Az egyik az utánvétes megoldás, ilyenkor a megrendelt termék árát a terméket kézbesítő futárnak kell kifizetni.

A másik mód a weben keresztül történő fizetés, erre SZÉP kártyával vagy bankkártyával van lehetőség.

A vételár mindig a kiválasztott terméknél feltüntetett ár, mely minden esetben bruttóban és forintban értendő.

Számlakiállítás

A megrendelésről a futár blokkot ad, számla kiállítási igényét kérjük, a megrendeléskor előzetesen jelezni szíveskedjék. A számlán a regisztrációnál megadott számlázási cím fog szerepelni.

Megrendelés leadása

A Megrendelés gombra kattintva olyan oldalra jut, ahol még egyszer áttekintheti a rendeléssel kapcsolatos összes adatot, továbbá a Kívánságok fül alatt beírhatja megjegyzéseit, esetleges kívánságait. Kérjük, hogy itt még egyszer ellenőrizze az adatok pontosságát. Amennyiben hibát, tévesztést észlel, itt még lehetősége van visszamenni a szállítási beállításokhoz. Ha mindent rendben talált, a Megrendelés gombra való kattintással tudja leadni a rendelését.

Szolgáltató visszaigazolása

Sikeres rendelés esetén azonnal visszaigazoló e-mailben értesítjük a rendelés sikerességéről, illetve részleteiről. A visszaigazoló e-mail a regisztrációkor megadott e-mail címre érkezik és tartalmazza a megrendelt tételeket, azok árait, valamint a megrendelő regisztrációkor megadott adatait. Szükség esetén munkatársunk telefonon is igazolja a rendelés megvalósulását.

Javítás lehetősége

Adatai módosítására, javítására bármikor lehetősége van, ehhez először be kell lépni a regisztrációkor megadott e-mail címmel és jelszóval. Belépés után a Felhasználói adatok módosítása fül alatt módosíthatja adatait.

Kosara tartalmának módosítására egészen a megrendelés leadásáig van lehetőség.

Ha valamilyen oknál fogva a megrendelését vissza kívánja vonni, arra a megrendelés elküldését, illetve a banki fizetést követő negyedórában van lehetősége telefonon.

Ha bankkártyával fizetett és eláll rendelési szándékától, a már befizetett összeget az Vasasért Egyesület visszatéríti Önnek, amennyiben hitelt érdemlő módon tudja a fizetés tényét igazolni (bankkivonat, tranzakciós igazolás).

Bármilyen felmerülő kérdés esetén kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén!

Az retrokonyha.hu honlapján történt rendeléssel a Megrendelő kijelenti, hogy elfogadja jelen szerződési feltételeket és tisztában van a rendelés menetével. A megrendelést csak abban az esetben áll módunkban elfogadni és teljesíteni, amennyiben a megrendelő hiánytalanul és pontosan megadja a szükséges adatokat. Ennek elmulasztásából eredő károkért, illetve a folyamat közben felmerülő technikai problémákért az retrokonyha.hu felelősséget nem vállal.

A felelősség korlátozása

Az retrokonyha.hu honlapon történő vásárlás feltételezi a Megrendelő részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. Az retrokonyha.hu semmilyen tekintetben nem felelős az alább felsorolt pontokban foglaltak miatt, bármilyen okból is következtek be:

  • Az interneten küldött/fogadott bármilyen adat harmadik (illetéktelen) személy által történő megismerése, azokkal történő visszaélése.
  • Az internetes hálózatban bekövetkezett bármiféle működési hiba, ami megakadályozza vagy késlelteti a honlap akadálytalan működését és a vásárlást.
  • A kommunikációs vonalakon vagy vételi eszközben történő meghibásodás.
  • Adatok elvesztése.
  • Szoftver nem megfelelő működése.
  • Programhiba, abnormális esemény vagy technikai hiba következményei.
  • A weboldalon esetlegesen előforduló hibákért, elírásokért illetve a szórólapokon előforduló nyomdai hibákért felelősséget nem vállalunk.

Reklamáció

Reklamációval, panasszal forduljon bizalommal hozzánk elérthetőségeink valamelyikén.

Azonnali probléma esetén 20 percen belül reagálunk, minden más esetben 24 órán belül tájékoztatjuk.

Házhoz szállításkor, a kiszállított étel minőségével kapcsolatosan felmerülő probléma esetén, CSAK érintetlen ételt áll módunkban kicserélni.

3.1.2. Nem a „Kobeko Retro Konyha” honlapon történő rendelés

A Szolgáltató felhívja figyelmét, hogy lehetősége van rendelését telefonon, e-mailben vagy papír alapú megrendelő lapon (futáron keresztül) leadni az Ügyfélszolgálaton keresztül (Kapcsolat). Ekkor azt a munkatársak rögzítik, tehát a rendelés adatainak módosítása, pótrendelés leadása, a rendelés lemondása csak az Ügyfélszolgálat közreműködésével történhet. Megrendelését, pótrendelését, lemondását a szállítást megelőző munkanap 13 óráig, címmódosítást a szállítást megelőző munkanap 16 óráig, következő hét esetén mindent pénteken 16 óráig tud a Szolgáltató fogadni.

3.2. Módosítás, pótrendelés, címmódosítás, lemondás

A visszaigazoló e-mailt követően is van lehetősége rendelésének módosítására.

3.2.1. Az étel adagszámának módosítása, új étel felvétele, pótrendelés

A belépést követően a Profilom / Rendeléseim menüpontban mindig az aktuális rendelését látja. A megrendelt étel darabszámának csökkentése az étel melletti – gomb megnyomásával lehetséges. A Teljes nap lemondása gomb segítségével az összes aznapra rendelt tétel  törlésre kerül. Ezt követően a csökkenésről automatikus visszaigazoló e-mailt érkezik. Amennyiben az adott étel darabszámát szeretné növelni, ill. új ételt szeretne rendelni, úgy a Falatok hozzáadása gomb megnyomásával visszatérhet az étlapra, és a kívánt módosítást végre tudja hajtani. A változásokról automatikus e-mailt küldünk. A Profilom / Rendeléseim menüpontban láthatja rendeléseinek egyenlegét is.

3.2.2. Szállítási/rendelési cím módosítása

Amennyiben visszaigazolt rendelésének szállítási címét szeretné megváltoztatni, úgy az adott rendelést teljes mértékben törölnie kell, és újra fel kell vennie az új címre vonatkozóan.

Az új szállítási címet a Profilom / Rendelési címeim feliratra kattintással tud felvinni, a zöld mezősávba kattinva, majd az Új cím felvitelét kiválasztva. A Kész gombbal tudja rögzíteni.

3.2.3. Rendeléstől való visszalépés

A visszaigazoló e-mailt követően is le tudja mondani a teljes rendelést. Ezt napi bontásban tudja megtenni a Profilom / Rendeléseim menüpontban a Teljes nap lemondása gomb lenyomásával, vagy tételenként az ételek mögött látható piros mínuszjel segítségével. Nem internetes megrendelés esetén az Ügyfélszolgálat egyéb elérhetőségein keresztül (Kapcsolat) is tud lemondani rendelést.

A rendeléstől való visszalépésre (csökkentés és teljes lemondás) a szállítást megelőző munkanap 13 óráig van lehetőség. Készpénzes fizetésnél a lemondás összegét a Szolgáltatónál levásárolhatja.

3.2.4. Nagyobb tételben történő rendelésre vonatkozó speciális szabályaink

A Szolgáltató felhívja azon ügyfelei figyelmét, akik minimum 50.000,- Ft feletti heti értékben, avagy napi 20 adagnál nagyobb mennyiséget rendelnek, hogy megrendeléseik lemondására csupán az étel kiszállítását megelőző második munkanapon 13 óráig van lehetőségük.

Nagyobb tételben rendelő ügyfeleink a Bankkártyás fizetés és a SZÉP kártyával történő fizetési lehetőségek közül választhatnak, melyre a megrendelés leadásával egyidejűleg van mód, míg a futárjainknál történő készpénzes fizetésre nincs lehetőség.

3.3. Kiszállítás

A szállítás minden hétköznap 13 óráig történik a „Kobeko Retro Konyha” munkatársai által. Az ebéd helyszínre érkezésének időpontja általában azonos, de előre nem látható körülmények miatt változhat. A kiszállítás díját az ételek étlapon feltüntetett árai tartalmazzák.

A Szolgáltató fenntartja a jogot a rendelés indoklás nélküli elutasítására, egyébként a szerződésben vállalt határidőn belül történő teljesítésért mindent megtesz. Ha a szerződést ennek ellenére késedelmesen vagy egyáltalán nem tudja teljesíteni, mert az áru – készlethiány miatt vagy más okból – nem áll rendelkezésre, erről haladéktalanul tájékoztatja Önt.

A Vasasért Egyesület felhívja figyelmét arra, hogy kizárólag a Tudnivalók / Szállítási területeink menüpontban felsorolt helyszínekre vállal kiszállítást. Az ettől eltérő kiszállítási címekre leadott rendeléseket teljesíteni nem tudja, ezért a rendelés leadása előtt győződjön meg róla, hogy az Ön által megadott cím szállítási körzetben van-e (Szállítási területeink).

A Szolgáltató kéri a kedves Vásárlókat, hogy az árut kézbesítéskor a kiszállító kollégánk előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetleges probléma esetén, a megoldás érdekében hívják az Ügyfélszolgálatot (Kapcsolat)!

3.4. Az átvett étel kezelése, garancia

Az ételeket a hűtőlánc megszakadása nélkül szállítja ki a Szolgáltató, így azokat – minőségük megőrzése érdekében – az elfogyasztásig tárolja Ön is hűtőszekrényben. A csomagolást felbontva ne tárolja, és felmelegítés után rögtön fogyassza el az ételt, hogy az esetleges ételromlást elkerülje. Visszahűteni az ételt csak saját felelősségére szabad, a Szolgáltató csak aznapi fogyasztásra szánja! Az ételek mikrohullámú sütőben a fedőfólia maradéktalan eltávolítása után melegíthetők, hagyományos módon (sütőben, gázon stb.) csak a teljes csomagolás eltávolítása után lehet felforralni.

Az étel átvételét követően a helytelen tárolás, kezelés és szavatossági időn túli felhasználása miatti esetleges minőségromlásért felelősséget a Szolgáltató nem vállal!

  1. Árak

Az oldalon szereplő árak bruttó árak, tehát az áfa-t minden esetben tartalmazzák, továbbá az árban a csomagolás és a szállítás költségei is benne foglaltatnak. A Szolgáltató az árváltoztatás jogát minden előzetes értesítés nélkül fenntartja. Az árváltozások akkor lépnek életbe, amikor a honlapon online és a nyomtatott étlapon megjelennek. Az árak minden esetben Magyarország törvényes fizetőeszközében, forintban kerülnek megállapításra.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül az oldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében Ön elállhat vásárlási szándékától.

Ha a nyomtatott és a weben található étlap nem egyezik, úgy az nyomdahiba, és kérjük jelezze Ügyfélszolgálatunk felé (Kapcsolat).

Engedmények, akciók

Engedmények a rendelt mennyiségtől függően egyéni elbírálás szerint adhatóak.

  1. Az e-szerződésről

Amennyiben az Ön belépési azonosítójával rendelés kerül leadásra akár telefonon, akár a „Kobeko Retro Konyha” honlapján keresztül elektronikus úton, a felek között a szerződés létrejön, mely alapján a Szolgáltató vállalja az étel kiszállítását a Megrendelő részére, a Megrendelő pedig köteles ennek ellenértékét megfizetni.

Amennyiben hibás címre vagy olyan címre kéri a kiszállítást, ahol az átvételt megtagadják, vagy az átadás a megrendelő hibájából bármely más okból meghiúsul, Ön köteles a kiszállított étel ellenértékét megfizetni.

Amennyiben a Megrendelő nem mondja le határidőben a megrendelést és a Szolgáltató kiszállítja azt a megadott címre azonban a Megrendelő az árút nem veszi át, annak átvételét megtagadja, vagy az árú ellenértékét nem fizeti meg úgy e tényt az ételt kiszállító futár jogosult rögzíteni, a Megrendelő adataival együtt. a Szolgáltató ebben az esetben a Megrendelő ismételt, vagy újabb megrendeléseit az elmaradt díj megfizetésének erejéig jogosult megtagadni, avagy az elmaradt díj megfizetéséhez kötni az ételszállítási szerződés további teljesítését.

Az Ön rendelésének leadásával amennyiben a megrendelést a szakmája, foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyként, azaz fogyasztóként adja le, és annak a Szolgáltató általi elfogadásával „a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet alapján ún. távollévők között kötött szerződés (továbbiakban: e-szerződés) jön létre. Az e-szerződés megkötésének, illetve magának a szerződésnek a nyelve a magyar. „A távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak”.

A Szolgáltató tájékoztatja Ügyfeleit, hogy megrendelése szerződéskötésre irányuló nyilatkozatnak minősül. Az e-szerződés akkor jön létre, amikor Ön visszajelzést kap arról, hogy rendelésének teljesítését a „Kobeko Retro Konyha” vállalja. Az automatikus rendelés visszaigazolásnak legkésőbb a rendelés leadásától számított 1 órán belül meg kell érkeznie Önhöz. Amennyiben ez nem történne meg, úgy e körülményt az Ügyfélszolgálat megadott elérhetőségein haladéktalanul jelezni szíveskedjék (Kapcsolat)! Ha Ön ezt nem jelzi és az automatikus rendelés visszaigazolására nem kerül sor, úgy az Ön ajánlati kötöttsége megszűnik, a szerződés nem jön létre.

A megrendelés és a rendelés teljesítését vállaló visszaigazolás útján létrejött e-szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül.

A szerződéskötéshez szükséges, egymásra épülő technikai lépéseket a rendszer automatikusan kínálja fel Vásárlóinknak a fentiekben ismertettek szerint. A folyamatot Ön a megrendelés elküldéséig bármikor megszakíthatja. A megrendelés elküldését megelőzően Önnek lehetősége nyílik az Ön által bevitt adatokat ellenőrizni és az esetleges adatbeviteli hibákat javítani a Profilom menüpontban.

A Szolgáltató kizárólag jó minőségű, hibátlan termékeket forgalmaz. Az egyes termékek forgalmazása mindenben megfelel a hatályos magyar jogszabályi előírásoknak.

  1. Vevő elállási joga

Ön az élelmiszeráru átvételét követően elállásra nem jogosult tekintettel „a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet 29.§ (1) bekezdés d) pontjára, mely szerint a romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termékekre az elállási jog nem vonatkozik.

Egyebekben Ön a megrendeléstől a 3.2. pontban rögzített feltételek szerint visszaléphet, illetve megrendelését módosíthatja.

Hibás, sérült csomagolás esetén az átvétel a Megrendelő részéről megtagadható.

7.Szavatosság

A Szolgáltató termékei élelmiszereknek minősülnek. A Szolgáltató a termék csomagolásán feltünteti a minőségi megőrzési időt és a fogyaszthatósági időt. Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy a Szolgáltató az általa szállított élelmiszereket aznapi fogyasztásra szánja.

A minőségi megőrzési időn túl a Szolgáltató minőségi kifogásokat nem fogad el. A fogyasztási idő lejártán túl a termék fogyasztásra alkalmatlan. Ebben az esetben a Megrendelő panasszal nem élhet a termék elfogyasztása esetén.

Kérjük a kiszállításra kerülő élelmiszereket- minőségük megőrzése érdekében – az elfogyasztásig tárolja hűtőszekrényben. Az élelmiszert felbontva ne tárolja, és felmelegítés után rögtön fogyassza el az ételt, hogy az esetleges ételromlást elkerülje. Ismételt felmelegítés esetén a Szolgáltató felelősséget nem vállal a termék minőségéért és fogyaszthatóságáért.

  1. Panaszkezelés

Az ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait az Ügyfélszolgálatnál terjesztheti elő a jelen ÁSZF 1.2. pontban megadott elérhetőségein.

A szóbeli panaszt a Szolgáltató haladéktalanul köteles megvizsgálni és szükség szerint orvosolni. Ha a Megrendelő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni, míg telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb 30 napon belül az érdemi válasszal együtt megküldeni.

A szolgáltató az írásos formában előterjesztett panaszokra 30 napon belül köteles írásban válaszolni.

Felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy az étel minőségével kapcsolatos kifogásaikat a szállítás napján, azaz a tárgynapon az Ügyfélszolgálatnál az ÁSZF 1.2. pontjában megadott nyitvatartási időn belül jelezzék!

Szavatossági igény érvényesítésére a 19/2014. (IV.29) NGM rendelet szabályait kell alkalmazni.

E szerint szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. Ha a Szolgáltató a szerződés megkötését vitatja, köteles felhívni a fogyasztó figyelmét a panasztétel lehetőségére és a panasz intézésének – a fogyasztóvédelemről szóló törvényben foglaltakkal összhangban álló – módjára.

A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.

A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval történő egyeztetés során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára.

Amennyiben a Megrendelő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal élni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóságnál.

A Szolgáltató felhívja az ügyfelei figyelmét arra, hogy a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, továbbá a szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügyeinek bíróságon kívül történő békés rendezésének céljából a Megrendelő jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez fordulni.

  1. Jogszabályok

A honlapról és a webáruházból történő vásárlásokat „az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről” szóló 2001. évi CVIII. törvény Ektv., továbbá „a fogyasztó és a vállalkozó közötti szerződések részletes szabályairól” szóló 45/2014 (II.26.) Kormányrendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997.évi CLV. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.évi V. törvény (Ptk.) szabályozza.

A hivatkozott jogszabályok teljes szövegét a net.jogtar.hu vagy a magyarorszag.hu jogszabálykeresőkben megtekintheti.

  1. Egyéb nyilatkozatok

A weboldalon való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét, és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

A Szolgáltató kizárja felelősségét minden olyan kárért, amely a weboldalra való csatlakozás miatt következett be. A Vásárlót terheli a számítógépe/okostelefonja, illetve az azon található adatok védelmének kötelezettsége.

A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani, ám az esetleges változásokról a honlapján közleményt tesz közzé, ily módon tájékoztatva ezzel a tisztelt Vásárlókat. Az esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A már leadott megrendelésekre a leadás időpontjában érvényes ÁSZF az irányadó.

Ezen Általános Szerződési Feltételek magyarul készültek. Bármely idegen nyelvre történő fordítás esetén a magyar nyelvű változat az irányadó. A fentiekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk. és a mindenkor hatályos, az ügyletre vonatkozó magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.

Egyéb rendelkezések

Az retrokonyha.hu fenntartja magának a jogot arra, hogy a weboldallal és a szolgáltatásaival kapcsolatos jelen felhasználási feltételeit módosítsa.

Utoljára módosítva: 2021.06.15.

Jelen  Általános Szerződési Feltételek elnevezésű dokumentum pdf formátumban is letölthető.